Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-07, 01:44   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-07 Skanela IF - Alingsås HK (Swed Elits)



Datum: 2012-11-07
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: Skanela IF - Alingsås HK
Period: ft

Spel: Alingsås HK -3.5
Insats: 3/5
Odds: 1.885
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Stort avbräck för Skånela öppnar upp för kross!

Nykomlingen Skånela ligger på en 13:e plats och har lyckats spela in 4 poäng på 9 matcher. Skånela har fått fart på formen och man har tagit sina 2 enda vinster i dem 3 senaste matcherna, Redbergslid slog man med 29-28 och Aranäs med 27-30. I senaste matchen togs man dock ned på jorden igen när GUIF fullkomligt krossade Skånela med 31-16, exakt samma siffror som GUIF slog Skånela med i första mötet. På hemmaplan så har man inte imponerat heller så klart, 3 förluster och då i senaste hemmamatchen vinst mot Redbergslid med 29-28. I de 3 andra matcherna så har det blivit förlust mot Hammarby i premiären med 28-29, sedan förlust mot Sävehof med 21-31 och sedan då 16-31 mot GUIF. Jag tycker Alingsås är nästan lika bra som Sävehof och GUIF och bättre än Hammarby, bara för att sätta det i perspektiv. Skånela har bara spelat 1 match i Vikingahallen, som är deras riktiga hemmahall och där vann man då i den senaste hemmamatchen mot Redbergslid. Vad detta spelar för roll låter jag vara osagt, men att man skulle vara mycket bättre i Vikingahallen har jag mycket svårt att tro. Att sen Skånela inte har ett målvaktsspel som fungerar påverkar dem match efter match, man kan inte ha 2 målvakter som ligger på 28% & 26% i räddningsprocent utan man måste ha någon som står varje match och på så sätt bidra med trygghet där bak. Inför denna matchen så har Skånela även ett jätte avbräck i lagkaptenen och bästa målskytten Jimmy Karlsson (41 mål) som är avstängd. Även Robin Gustavsson kommer missa matchen med all sannolikhet. Att Jimmy Karlsson är borta tror jag kommer påverka utgången i denna matchen rejält och jag kan inte se att Skånela kommer upp i normal standard idag.

Alingsås började serien fantastiskt bra men har sedan droppat lite för att senast studsa tillbaka och krossa Redbergslid med 31-22. Alingsås ligger på en 4:e plats och har spelat in 11 poäng på 9 matcher. På bortaplan har det bara blivit 3 poäng, 1 vinst, 1 oavgjord och 2 förluster. Då har man dock mött bra motstånd i GUIF som man spelade oavgjord mot, Skövde som man förlorade med 33-29, vinst mot VästeråsIrsta med 22-34 och i den senaste bortamatchen blev det förlust mot Drott med 31-24. Jag tycker Alingsås har ett bra lag i år och man har framförallt en bredd som imponerar. Till exempel så är de 5 bästa målskyttarna från 5 olika positioner, bara M6 som saknas där. Alingsås har även ett riktigt bra målvaktsspel i Mikael Aggefors med 41% och Alexander Johansson med 48%, dock så har Alexander bara spelat någon match, så siffran säger inte så jätte mycket. Skador i Alingsås inför denna matchen är: Max Darj (rygg, tillbaka i träning), Marcus Enström (mage, opererades i fredags), Marcus Dahlin (rygg, testas för spel). Det enda tunga avbräcket där är väl Marcus Enström på H6, även Alingsås 5 bästa målskytt. Men det ska gå och ersättas av de 2 unga spelarna Simon Persson-Ahlgren och Johan Nilsson.

Jag tror Alingsås hade vunnit detta utan avbräcken i Skånela och när lagets bästa spelare nu också är borta så tror jag Alingsås vinner detta enkelt.

Jag väljer att spela 3/5 units på Alingsås -3.5 @ 1.885.

// AndreasB1897

Spelet är taget ifrån: www.Bettingsweden.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+2)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 14:22   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Låter intressant,jag provar.Kan underspelet vara värt om två målskyttar är borta? Totalen ligger på 53.5.
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 15:03   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Visst kan man det, men hade inte vågat det då Alingsås har en tendens att göra och släppa in mycket mål på bortaplan.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 19:31   #4
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

21-23. Matchen var tydligen bedrövlig från båda hållen.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td